Stripes series

(photo series, painting, 2013) “Place. Time” exhibition, Kiev, 2016

 

By means of painting and photography, I examine the context of time our fast world with its dense flow of information, myths and illusions of our consciousness.
“Landscape 1” – the concentration of one of the moments of motion at high speed, when the stop is not possible in principle.
Narrative without narrative lasting five days on the road. Sham reality of objects and ideas, as a result of the addition of circumstances at a high speed. But what is moving: me or the world? The process of observation of relativity and equity, moments of “now”, collected in the storyboard nuanced contours in an infinitely changing the window images. The presence-absence of movement, the movement of which, or to? [Composed man himself useful purpose and is committed to them. (…) Since the same person presented the world as infinite action, in so far unattainable, and all the objectives and suitable action will not find in the lives of its purpose or technical things, nor in beauty … Looking for a man the bait, without a purpose does not take a step, but obviously He knows that in order to put up a sham. (K.Malevich. Suprematism. “The World as pointlessness or eternal peace”)].
Photo – fixing discrete moments of a continuous stream of changes, equanimity, which set the speed of the world.
It is not possible to calculate the velocity of a particle at the same time and its position in space.
“The disappearance of distance, intermediate spaces always generates something like intoxication. Its like the thing happening to us at high speeds. What we else do, except moving from one point to another without going through the time and from one moment to another, bypassing the distance and movement? Speed is beautiful, only time is boring. “(Jean Baudrillard “Evil’s transparency”)

Photo:


Полоски

Средствами живописи и фотографии я исследую временный контекст нашего быстрого мира с его плотным потоком информации, иллюзий и мифов нашего сознания.
«Пейзаж 1» – концентрация на одном из моментов движения на большой скорости, когда остановка не возможна в принципе.
Нарратив без нарратива длительностью пять суток в дороге. Бутафорность реальности предметов и идей, как результат сложения обстоятельств на большой скорости. Только вот что движется: я или мир? Процесс наблюдения относительности и равенства, моменты «сейчас», собранные в раскадровку нюансов горизонталей в бесконечно меняющихся за окном картинках. Присутствие-отсутствие в движении, движении чего или к? [Сочинил себе человек полезные цели и к ним стремится. (…) Поскольку же человек представил мир как бесконечность действия, постольку недостижимы и все поставленные цели, а целесообразное действие не найдет жизни как своей цели ни в технической вещи, ни в красоте… Цель для человека приманка, без цели не ступит шагу, хотя заведомо знает, что в выставленных целях одна бутафория. (К.Малевич. Супрематизм. «Мир как беспредметность, или Вечный покой»)].  
Фотография – фиксация дискретных моментов непрерывного потока изменений, равностности, которая задана скоростью мира.
Невозможно вычислить одновременно скорость частицы и ее положение в пространстве.
«Исчезновение дистанций, промежуточных пространств всегда порождает нечто, подобное опьянению. Разве не то же самое происходит с нами на больших скоростях? Что совершаем мы, кроме перехода от одной точки к другой, минуя время, и от одного момента к другому, минуя расстояние и движение? Скорость прекрасна, надоедает лишь время.» (Жан Бодрийяр «Прозрачность зла»)